Lokomotiva T212.0026

| Lokomotiva T212.0026 | |
| Před opravou | Během opravy |
![]() |
![]() První nástřik základové barvy |
| Z důvodu nedostatku malých posunovacích lokomotiv u ČSD i v průmyslu byla v TS Martin (Turčianske strojárne Martin) v roce 1967 zahájena výroba lokomotiv T212.0. Konstrukce vycházela z lokomotiv T211.0, vyráběných na přelomu padesátých a šedesátých let v ČKD. Nová řada dostala výkonnější motor Tatra 930-51 a mechanickou převodovku Mylius. Zdrojem stlačeného vzduchu je kompresor 3DSK75. V letech 1967 – 1971 vyrobily TS Martin více než 300 lokomotiv této řady. 74 strojů bylo vyrobeno pro úzký rozchod.
Lokomotiva T212.0026 byla v roce 1968 dodána do depa Plzeň. Od roku 1979 působila v depu České Budějovice, odkud byla v polovině devadesátých let odkoupena na vlečku papíren v Bělé pod Bezdězem. V roce 2009 byla přepravena do Turnova a nyní probíhá generální oprava. ![]() T212.0026 České Budějovice 21. 4. 1986 |
|

Lokomotiva na vlečce v Bělé p. Bezdězem 
Během opravy 
Během opravy 
Během opravy 
Během opravy 
Motor Tatra 930.51 
Motor 930.51 po GO 
Během opravy 
Obroušený vnitřek rámu 
Broušení stanoviště 
Broušení stanoviště 
První nástřik základové barvy 
První nástřik základové barvy












