
Před opravou

Po opravě
Po neúspěšném pokusu nahradit staré motorové vozy M131.1 motorovými vozy M240.0, zadalo ministerstvo dopravy Vagonce Studénce vývoj lehkého dvounápravového motorového vozu pro vzdálenosti do 30km a většího čtyřnápravového motorového vozu na vzdálenosti větší. Kvůli dostupnosti náhradních dílů a jednodušším opravám, vybrala Vagonka pro pohon menšího motorového vozu motor Liaz 634 a automatickou převodovku Praga 2M70 z autobusů ŠM 11. Zkušebně bylo toto soustrojí nainstalováno do dvou motorových vozů M131.1. Zkušební provoz těchto vozů označených M131.3 dopadl výborně a tak nic nebránilo tomu, aby Vagonka vyrobila první dva prototypy nového motorového vozu označených M151.0. Kvůli překročení plánované hmotnosti pak byly sériové vozy označeny M152.0. Ministerstvo dopravy jich v roce 1973 objednalo 300. Protože ale sešlo z výroby většího motorového vozu, zvolilo Ministerstvo jako nouzový plán doobjednání dalších kusů motorových vozů M152.0. Do roku 1984 jich tedy bylo vyrobeno 678 kusů + 2 na rozchod 1520 mm.Po neúspěšném pokusu nahradit staré motorové vozy M131.1 motorovými vozy M240.0, zadalo ministerstvo dopravy Vagonce Studénce vývoj lehkého dvounápravového motorového vozu pro vzdálenosti do 30km a většího čtyřnápravového motorového vozu na vzdálenosti větší. Kvůli dostupnosti náhradních dílů a jednodušším opravám, vybrala Vagonka pro pohon menšího motorového vozu motor Liaz 634 a automatickou převodovku Praga 2M70 z autobusů ŠM 11. Zkušebně bylo toto soustrojí nainstalováno do dvou motorových vozů M131.1. Zkušební provoz těchto vozů označených M131.3 dopadl výborně a tak nic nebránilo tomu, aby Vagonka vyrobila první dva prototypy nového motorového vozu označených M151.0. Kvůli překročení plánované hmotnosti pak byly sériové vozy označeny M152.0. Ministerstvo dopravy jich v roce 1973 objednalo 300. Protože ale sešlo z výroby většího motorového vozu, zvolilo Ministerstvo jako nouzový plán doobjednání dalších kusů motorových vozů M152.0. Do roku 1984 jich tedy bylo vyrobeno 678 kusů + 2 na rozchod 1520 mm.




