Jaký byl letošní Muzejní víkend?

Turnovský železniční spolek Kolej-klub, z.s.

Jaký byl letošní Muzejní víkend?

22.6.2025 Akce minulé 0

Vrtochy počasí byly za posledních pár týdnů opravdu velmi nepředvídatelné, na další ročník největší akce roku konané v prostorách turnovského depa však počasí vyšlo skvěle. V sobotu a neděli 14. a 15. června mohli lidé zhlédnout například dobové vybavení dopravní kanceláře včetně funkčního hradlového přístroje, modelová kolejiště nebo ukázky zabezpečovací techniky používané na železnici. Zatímco jen kousek za plotem duněly pravidelné spoje směrem na Prahu a Liberec, návštěvníci sami se mohli svézt na úzkokolejné dráze vybudované v areálu nebo na ještě užším okruhu, kde se proháněl model lokomotivy T 466.0 v měřítku 1:8 od muzejníků ze Skalska. Milovníci páry měly příležitost se nechat táhnout nebo dokonce řídit miniaturu lokomotivy BS 200. Pro znavené nohy tu byl též zaveden převoz přímo z nádraží, který neobstarával nikdo jiný než místní Beruška alias motoráček M 152.0604. 

Nesměly chybět ani nepohyblivé exponáty. Mimo lokomotivy vystavené před budovou rotundy a historické vozy byl též k vidění jeden stacionární motor značky Slavia, bývalý lodní parní stroj nebo záložní dieselový agregát ve vagonu ze Staré Paky. Vystavený byl rovněž čerstvě „postavený“ motor LIAZ ML 634, který bude v blízké době instalován do motorového vozu 810.469. Všechny čtyři stroje byly funkční a pravidelně spouštěny. Na své si přišli i fandové silniční dopravy když do depa zavítalo hned několik historických automobilů a autobusů.

Připraveny byly i dvě novinky, které oko návštěvníka ještě nespatřilo. První z nich byla lokomotiva T212.0026 ve vlastnictví Kolej-klubu, která byla poprvé vyvezena z útrob rotundy, aby se mohla lidem pochlubit svým zrenovovaným zevnějškem. Druhou novinkou pak byla lokomotiva T 478.3037 spolku Třistaosmička. Ta, stejně jako lokomotiva T 212.0026, byla veřejnosti ukázána úplně poprvé. Dalším překvapením byl pak rám parní lokomotivy 310.901, který byl teprve nedávno usazen na kola, a tak mohl po skoro 10 letech též opustit interiér dílny. Na všech třech vozidlech se aktivně pracuje, aby mohla v nadcházejících letech těšit cestující svou vlastní silou a krásou v čele zvláštních vlaků. 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *